"Een team van gepassioneerde leerkrachten haalt het beste uit jezelf."

Anne-Sophie Balsing

Directrice
Docent klassiek ballet & jazz dance
Na haar opleiding aan de Koninklijke Balletschool van Antwerpen reisde Anne-Sophie de wereld rond als model. De dansmicrobe liet haar echter niet los. In elke stad waar ze verbleef, van Tokyo tot Parijs, zocht Anne-Sophie zo snel mogelijk een balletschool op om nog beter te worden als danser en dansleraar. In New York haalde ze haar diploma Teacher Classical Ballet, Jazz Dance & Childrens Dance, en Gyrokinesis Yoga Instructor. In Amsterdam leidde ze een eigen studio. In 2003 begon ze les te geven in de Aarschotse Balletschool. In 2013 nam ze de algemene leiding van de school over.

Tine Holemans

Docent jazz dance
Toen Tine tien jaar oud was begon ze jazz dance te volgen bij de Aarschotse Balletschool. Later volgde ze ook nog lessen street dance, hip hop en klassiek ballet. Ondertussen geeft Tine al meer dan tien jaar les aan de Aarschotse Balletschool.
Tine Holemans
Emilie Vansteenkiste

Docent Latin jazz
Emilie zette haar eerste stappen op de dansvloer toen ze vier was. Ze startte met klassiek ballet. Daarna volgden lessen jazz dance, modern, latin jazz zowel bij de Mechelse Balletstudio als de Aarschotse Balletschool. Haar grote passie ontdekte Emilie toen ze zes jaar geleden met Latin begon. Ondertussen danst ze ook al drie jaar bij De Smet Camby in Herent, en doet mee aan wedstrijden met zowel haar vaste danspartner als met het Latin/Ballroom-formatieteam van De Smet Camby. Emilie is een vat vol energie die haar passie voor Latin graag met jong en oud wil delen.

Félieke Delcommune

Docent modern jazz & kleuterdans
Als kind was Félieke een fervent turnster. Toen ze tien was, behaalde ze de titel ‘Belgisch Kampioen Toestelturnen’. Ondertussen was ze ook beginnen dansen, waarbij ze verschillende dansstijlen combineerde. Sinds 2015 danst Félieke bij de Aarschotse Balletschool. Ze nam deel aan verschillende stages en workshops in binnen- en buitenland, en werd in 2019 Belgisch Kampioen Modern Jazz, samen met haar collega Mirthe Mellaerts.
Félieke Delcommune
Silke Lowet

Docent musical showdance & jazz volwassenen
Silke Lowet studeerde in 2014 af van de dansopleiding aan de Kunsthumaniora Brussel. Met een rugzak vol ballet- en hedendaagse danservaring, voelde Silke de honger zich te perfectioneren. Ze koos voor show-en musical en belandde al snel in haar eerste echte musical: 'Assepoester, het tamelijk ware verhaal’ onder leiding van Stany Crets. Dit motiveerde haar alleen maar om verder te gaan in de musicalwereld.

Ze verhuisde naar Amsterdam en behaalde er in 2018 de bachelor dansopleiding bij Lucia Martha’s Institute for performing arts. Zo leerde ze zingen, dansen en acteren te combineren en kon ze aan de slag met verschillende buitenlandse topchoreografen en artiesten. Silke danste intussen in heel wat musicals, shows en producties en is te zien in videoclips van internationale allure. Het laatste anderhalf jaar reisde ze de hele wereld rond als danseres en showgirl op de cruiseschepen van Royal Caribbean Cruiselines.

Naast dansen ligt haar grote passie bij het les geven. Dit jonge talent staat te popelen om haar reeds rijke ervaring over te brengen in de school waar het voor haar allemaal begon.

Siel Van Dingenen

Docent hedendaagse dans, yoga & klassiek volwassenen
Siel is een hedendaags danser, choreograaf en docent. In 2015 studeerde ze af aan de!Kunsthumaniora in Antwerpen. Daarna vervolledigde ze haar opleiding in Oostenrijk, aan de Salzburg Experimental Academy of Dance, met een major in choreografie. In Salzburg volgde ze ook een Teachers Training Course in Hatha Yoga van de Abhyaasa And Prachaara Trust, Bengaluru (India). Na haar jaren in het buitenland is Siel blij terug keren naar haar roots, daar waar haar basis werd gevormd. Ze kijkt ernaar uit haar passie voor hedendaagse dans te delen met de nieuwe generatie dansers.
Siel Van Dingenen
Luna Van den Bergh

Docent kleuterdans
Luna danst al sinds haar vierde levensjaar bij de Aarschotse Balletschool. Ze begon er met klassiek ballet, maar breidde haar gamma al snel uit met andere stijlen zoals jazz, modern jazz, hedendaags en hiphop. Ondertussen schoolde ze zich bij tijdens verschillende stages. Klinkende namen zoals Laurent Flament en Geneviève Van Quaquebeke verfijnden wat duidelijk aanwezig was. Sinds vorig jaar maakt Luna deel uit van het wedstrijdteam van de Aarschotse Balletschool (ABcie.) Samen met haar danspartner, Nina Vertommen, greep ze hier haar kans om de jarenlange inzet en discipline te verzilveren in verschillende prijzen.
Aarschotse balletschool
contact