Geschiedenis

Als voormalig danseres bij het Koninklijk Ballet Van Vlaanderen en docent aan de Koninklijke Balletschool van Antwerpen, opende Anouchka Balsing in 1973 een eigen balletschool in Aarschot. In 2013 nam haar dochter Anne-Sophie de fakkel over.

Vaste waarde

Doorheen de jaren is de Aarschotse Balletschool uitgegroeid tot een vaste waarde in de streek. Het recital vormt elk jaar weer een hoogtepunt! Zowel voor de ouders, die kunnen genieten van een wervelende show, als voor de leerlingen, die de kans krijgen om op het podium te schitteren.

Aanvankelijk gaf Anouchka alle lessen zelf, maar met de jaren nam de vraag naar dansstijlen toe. Hierdoor kan de Aarschotse Balletschool intussen op een breed team van enthousiaste docenten rekenen.

In 2003 vervoegde Anne-Sophie, de dochter van Anouchka, het team. Anne-Sophie ging ook naar de Koninklijke Balletschool van Antwerpen, en reisde daarna de wereld rond. Na het beëindigen van haar opleiding tot dansleraar in New York, is ze in de Aarschotse Balletschool beginnen lesgeven.

Tien jaar later nam Anne-Sophie de leiding van de Aarschotse Balletschool over, in de hoop de liefde en passie voor dans nog met verschillende generaties te mogen delen.